Service och underhåll inom byggbranschen

Programvara för din service- och underhållsprocess inom byggbranschen

Få full kontroll över arbetet med installationer, byggnader och mycket mer. Det kan handla om förebyggande underhåll, mindre kontraktsarbeten eller ströjobb och störningar. Denna modul kan kopplas till ett antal av våra andra lösningar samt till externa parter för kedjeintegration.

Allmänt tillämplig för alla dina kortcykliska arbeten

Service- och underhållsmodulen är ett enkelt verktyg för uppföljning och kontroll av framsteg för ditt innesäljteam. Det omfattar fullständig avtalshantering, tillgångshantering, prisboksfunktionalitet och felregistrering, inklusive utförande, fakturering och övervakning.

  • Stark övervakning av genomförandet

    Utfört arbete registreras med serviceordrar. Tack vare statusmeddelanden från fältservicen och tekniken i Microsoft Business Central är det lätt att avgöra hur arbetet fortskrider. Flexibel processtyrning säkerställer att de olika processtyperna i utförandet löper smidigt. 

  • Integration

    Från Service finns integration med artikelhantering, inköp, utrustning, ekonomi, projekt och inventering.

  • Korttidsarbete och långtidskontrakt

    Arbete utförs ofta på årsbasis och pågår under flera år. Service- och underhållsmodulen har en bred avtalsuppföljning. Det är enkelt att registrera intervallarbete och generera serviceordrar för det.

Vill du veta mer? 

Är du nyfiken på vilka digitala verktyg du kan använda i service- och underhållsprocessen? I den här broschyren kan du läsa allt om de digitala verktyg du kan använda.

Serviceavtal i 4PS Construct

Vill du ha mer insyn i dina serviceavtal och planera ad hoc-underhåll, förebyggande eller planerat underhåll? Spara tid och optimera din verksamhet genom att registrera dina serviceavtal digitalt i 4PS Construct. När du har ingått ett serviceavtal schemalägger systemet viktiga datum enligt avtalet i 4PS Construct. Tjänsteleverantören får sedan en avisering om när underhållet kan utföras. 

Schemalagda tider från servicekontrakt kan också göras synliga i 4PS Graphical Resource Planning (GRP). Det är möjligt att ändra dessa tider baserat på de prioriteringar som syns i GRP. 

Objekthantering

Är du ansvarig för förvaltning och underhåll av fastigheter? Med 4PS Construct registrerar du alla objekt på dina serviceställen och utför förebyggande och reaktivt underhåll. Eftersom du kan komma åt alla dina underhållsaktiviteter via mobilapplikationer kan du kontrollera alla tillgångsdata, plats och hur arbetet fortskrider, när som helst och var som helst. Med hjälp av de data som samlas in om objekten kan man förutse de långsiktiga kostnaderna för att äga och underhålla objekten. Detta gör dig mer medveten om dina kunders tillgångar. Genom att hantera underhålls- och reparationsscheman kan du också förebygga fel på utrustningen.

Certifierad ISV Microsoft Dynamics 365

Vårt partnerskap med Microsoft är mycket viktigt. Var och en av oss tillför vår unika expertis till relationen. Vårt affärssystem är baserat på den pålitliga och framtidssäkra plattformen Microsoft Dynamics 365 Business Central som används av miljontals människor över hela världen.

Tillsammans med Microsoft har vi byggt systemlösningar i världsklass speciellt utformad för din bransch: bygg, civil engineering, fastighet & husbyggnation, konstruktion & installation, service och underhåll, anläggningshantering och uthyrning av utrustning. På grund av vår integration med både Dynamics 365-produkter och Microsoft som organisation kan vi erbjuda dig bästa möjliga support för ditt system, både under och efter implementeringen.

Frågor? Wim kan hjälpa dig!

Anders Östby

Sales Manager 4PS Sweden