4PS Fältservice-app – koppla ihop kontoret med fältservicen

4PS Field Service App är en app för anställda inom fältservice. Med det här användarvänliga verktyget får medarbetarna stöd på plats för sitt arbete. Han kan direkt registrera timmar, material och extra kostnader för att skapa en digital arbetsorder. När jobbet är slutfört är informationen omedelbart tillgänglig för dig och kunden. 

 

Digital arbetsorder för automatisering av fältservice

Med 4PS Field Service App kan en fältarbetare på ett effektivt sätt ordna allt administrativt arbete för service- och underhållsjobb.

  • Fullständig information lätt tillgänglig

    I appen har fältarbetaren all nödvändig information till sitt förfogande. Dessutom gör appen det möjligt för anställda att registrera förbrukat material, få tillgång till dokument, rapportera timmar och signera. 

  • Mångsidig

    Från omfattande anläggningsinspektioner till produktionsställen för prisboksarbete – 4PS Field Service App är lämplig för fältpersonal med olika typer av jobb. Medarbetarna kan själva skapa och hantera ordrar, naturligtvis med koppling till avdelningen för internförsäljning. 

  • Integrerad drift

    Appen är kopplad till andra moduler i 4PS Construct. På så sätt blir arbetet omedelbart synligt i den grafiska resursplaneringen som är kopplad till service- och underhållsmodulen. Informationen är också omedelbart tillgänglig för din kund i vår kommunikationsportal 4PS Control. Kort sagt, allt fungerar tillsammans som en väloljad maskin. 

Hur fungerar det?

Med 4PS Field Service-appen kopplad till 4PS Construct kan du omedelbart förse fältpersonalen med rätt information. Men hur fungerar det här egentligen? Vi förklarar det i fyra steg.

  • Steg 1. Skapa rapport

    Den interna säljrepresentanten skapar en rapport i 4PS Construct. Fältservicemedarbetaren får sedan information om den skapade rapporten som en digital arbetsorder i 4PS Field Service App. 

  • Steg 2. Visning av information

    Med informationen på arbetsordern har fältarbetaren rätt information. På så sätt kan hen börja arbeta direkt. 

  • Steg 3. Utföra arbete

    På plats kan fältarbetaren registrera allt som har med arbetet att göra. Hen kan dokumentera sitt arbete, lägga till en beskrivning av problemet och ange hur problemet löstes. 

  • Steg 4. Slutföra arbetet

    När konsulten är klar med sitt arbete är uppdraget slutfört. I appen kan hen se de registrerade timmarna och justera dem om det behövs. Hen kan också visa en sammanfattning av arbetet och registreringarna för kunden så att kunden kan skriva under omedelbart. Efter att ha signerat slutför hen uppdraget och skickar tillbaka informationen till kontoret. 

Vill du veta mer?

Ta din servicehantering till nästa nivå med 4PS – boka din demo idag.

Programvara för företag 4PS Construct

4PS Construct är en innovativ affärsprogramvara speciellt framtagen för byggbranschen. En komplett molntjänst baserad på dagens mest användarvänliga och moderna plattform, Microsoft Dynamics 365 Business Central. 

4PS Construct är en helhetslösning. Det stöder dina affärsprocesser vid förberedelser, genomförande och efterbehandling. Med varje ny version drar du automatiskt nytta av den senaste tekniken och bästa praxis inom branschen. 

Baserat på Microsoft Dynamics 365

Vårt partnerskap med Microsoft är viktigt. Vi är oskiljaktiga, men unika. Vårt ERP-system 4PS Construct är baserat på den pålitliga och framtidssäkrade plattformen Microsoft Dynamics 365 Business Central som används av miljontals människor runt om i världen. 

Som guldpartner till Microsoft har vi utvecklat en programvara på Business Central-plattformen specifikt för din bransch: bygg, anläggning och installation. Tack vare vår integration med Dynamics 365 och Microsoft som organisation kan vi erbjuda dig den bästa mjukvarusupporten. Både under och efter genomförandet. 

Frågor? Wim kan hjälpa dig!

Anders Östby

Sales Manager 4PS Sweden